# B. plan Oy & B. plan Laki Oy > Ratkaisujen ammattilainen --- ## Sivut - [Ajankohtaista](https://bplan.fi/ajankohtaista/): [vc_column column_padding=”no-extra-padding” column_padding_tablet=”inherit” column_padding_phone=”inherit” column_padding_position=”all” column_element_direction_desktop=”default” column_element_spacing=”default” desktop_text_alignment=”default” tablet_text_alignment=”default” phone_text_alignment=”default” background_color_opacity=”1″ background_hover_color_opacity=”1″ column_backdrop_filter=”none” column_shadow=”none”... - [Perintätoimisto Turku](https://bplan.fi/perintatoimisto-turku/): Etsitkö perintätoimistoa turussa? Meiltä löytyy mm. maksuhuomautuspalvelu, provisioperintä ja vuokrasaatavien perintä. Ota yhteyttä! - [Usein kysytyt kysymykset](https://bplan.fi/lakipalvelut/usein-kysytyt-kysymykset/): Mitä tarkoittaa omavelkainen takaus, ja muut vastaukset oikeudellisiin kysymyksiin. Tutustu tarkemmin. - [Tietosuojaseloste](https://bplan.fi/tietosuojaseloste/): B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Lue tietosuojaselosteemme. - [Provisioperintä](https://bplan.fi/perintapalvelut/provisioperinta/): Provisioperintäpalvelussa ei laskuteta perintätoimenpiteistä, vaan saatavasta pidätetään provisio perinnän onnistuessa. Tutustu tarkemmin. - [Työsuhdeasiat](https://bplan.fi/lakipalvelut/tyosuhdeasiat/): Työsuhteisiin liittyy monenlaisia oikeudellisia kysymyksiä, joissa on aiheellista kääntyä asiantuntijan puoleen. Varaa-aika. - [Asunto- ja kiinteistökauppa](https://bplan.fi/lakipalvelut/asunto-ja-kiinteistokauppa/): Asunto- ja kiinteistökauppariidat ovat yhä yleisempiä ja erimielisyydet seuraavat usein kaupan jälkeen havaittuja virheitä. Ota yhteyttä. - [Perhe- ja jäämistöoikeudelliset asiat](https://bplan.fi/lakipalvelut/perhe-ja-jaamistooikeudelliset-asiat/): Avioliittoon, elatukseen, edunvalvontaan sekä perintöön liittyvissä asioissa on tärkeää löytää tuekseen luotettava asiantuntija. Tutustu. - [Sopimus- ja vahingonkorvausasiat](https://bplan.fi/lakipalvelut/sopimus-ja-vahingonkorvausasiat/): Sopimuksia solmitaan liike- ja yksityiselämän eri vaiheissa niin kirjallisesti kuin suullisesti. Lue lisää aiheesta. - [Oikeudenkäynnit ja riidanratkaisu](https://bplan.fi/lakipalvelut/oikeudenkaynnit-ja-riidanratkaisu/): Ota yhteyttä asiantuntijaan riitatilanteessa – näin voidaan välttää riidan laajentuminen sekä mahdolliset oikeudenmenetykset. Lue lisää. - [Usein kysytyt kysymykset](https://bplan.fi/perintapalvelut/usein-kysytyt-kysymykset/): Maksuhäiriömerkintä, perintäkelpoisuus, haastehakemus ja muut perintäaiheiset usein kysytyt kysymykset löytyvät täältä. Lue lisää! - [Maksuhuomautuspalvelu](https://bplan.fi/perintapalvelut/maksuhuomautuspalvelu/): Tarjoamme sinulle joustavaa maksuhuomautuspalvelua, jossa asiakkaallesi lähetettävän huomautuksen maksuaika sovitaan kanssasi. Lue lisää. - [Vastike- ja vuokrasaatavien perintä](https://bplan.fi/perintapalvelut/vastike-ja-vuokrasaatavien-perinta/): Hoidamme sekä liike- että asuinhuoneistojen vastike- ja vuokrasaatavien perinnän asiantuntevasti. Tutustu lisää. - [Oikeudellinen perintä](https://bplan.fi/perintapalvelut/oikeudellinen-perinta/): Mikäli velkasaatava ei ole tullut suoritetuksi vapaaehtoisen perinnän aikana, voidaan asiaa jatkaa oikeudelliseen perintään. Tutustu lisää. - [Vapaaehtoinen perintä](https://bplan.fi/perintapalvelut/vapaaehtoinen-perinta/): Vapaaehtoisen perinnän toimenpiteillä velalliselta haetaan velkasaatavaan vapaaehtoista suoritusta. Tutustu tarkemmin lisää. - [Jätä toimeksianto](https://bplan.fi/jata-toimeksianto/): B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Jätä toimeksianto. - [Ajanvaraus](https://bplan.fi/ajanvaraus/): B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Varaa aika asiantuntijamme kanssa. - [Extranet](https://bplan.fi/extranet/): B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Kirjaudu Extranettiin. - [Yhteystiedot](https://bplan.fi/yhteystiedot/): B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Tarjoamme kattavat lakipalvelut Suomessa. Lue lisää. - [Yritys](https://bplan.fi/yritys/): B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Tarjoamme kattavat lakipalvelut kautta Suomen. Lue. - [Lakipalvelut](https://bplan.fi/lakipalvelut/): B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Tarjoamme kattavat lakipalvelut kautta Suomen. - [Perintäpalvelut](https://bplan.fi/perintapalvelut/): B. plan Oy on täyden palvelun perintätalo, joka tarjoaa perintäpalvelut kaikkien alojen yritys. sekä yksityisasiakkaille kautta Suomen. - [Etusivu](https://bplan.fi/): B. plan on suomalainen perinnän ja juridiikan asiantuntija, lakitoimisto joka tarjoaa korkealaatuisia perintä- ja lakipalveluja. --- ## Artikkelit - [Miksi ulkoistaa perintä? – B.planin perintäpalvelut yrityksille](https://bplan.fi/ajankohtaista/miksi-ulkoistaa-perinta-b-planin-perintapalvelut-yrityksille/): Miksi perintä kannattaa ulkoistaa? Siirtämällä perinnän ammattilaisille yritys säästää aikaa ja varmistaa tehokkaan saatavien perinnän. - [Maksumuistutus ja perintäprosessi](https://bplan.fi/ajankohtaista/maksumuistutus-ja-perintaprosessi/): Kun lasku tai muu saatava jää maksamatta, on velkojalla oikeus käynnistää perintäprosessi. Tämän aloittaa usein maksumuistutus. Lue lisää! - [Miten hoitaa vastikkeiden ja vuokrien perintä?](https://bplan.fi/ajankohtaista/miten-hoitaa-vastikkeiden-ja-vuokrien-perinta/): Vastike- ja vuokrasaatavien perintä voi olla haastavaa, mutta oikealla lähestymistavalla voidaan tehokkaasti hallita saatavia. Lue lisää. --- ## Portfolio --- # # Detailed Content ## Sivut - Published: 2025-05-19 - Modified: 2025-05-19 - URL: https://bplan.fi/ajankohtaista/ Ajankohtaista --- > Etsitkö perintätoimistoa turussa? Meiltä löytyy mm. maksuhuomautuspalvelu, provisioperintä ja vuokrasaatavien perintä. Ota yhteyttä! - Published: 2025-05-08 - Modified: 2025-05-21 - URL: https://bplan.fi/perintatoimisto-turku/ B. Plan on turkulainen täyden palvelun perintätoimisto, joka tarjoaa asiantuntevaa apua niin yrityksille kuin yksityishenkilöille kaikissa saatavien perintään liittyvissä asioissa. Kauttamme saat konsultoivaa perintäpalvelua, joka tehostaa yritysasiakkaiden kassavirran hallintaa ja palvelee yksityisasiakkaiden monipuolisia ja muuttuvia tarpeita perinnän osalta. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon perintäasiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1770. Perintäpalvelut yrityksille ja yksityisille Autamme pitkällä kokemuksella yrityksiä ja yksityishenkilöitä sekä vapaaehtoisessa että oikeudellisessa saatavien perinnässä. Perintäpalveluissamme yhdistämme asiantuntemuksen ja tehokkuuden, jotta prosessi on asiakkaillemme mahdollisimman helppo ja sujuva. Meillä on pitkä kokemus vuokra- ja vastikeperinnästä, ja autamme asiakkaitamme saamaan saatavat perityksi tehokkaasti ja asiantuntevasti. Räätälöimme palvelumme aina asiakkaan tilanteen mukaan ja tarjoamme joustavia ratkaisuja sekä maksutonta perintäkoulutusta, joka auttaa asiakkaitamme ymmärtämään ja hallitsemaan perinnän vaiheita. Toimistomme sijaitsee Turussa, mutta perintäpalvelumme ovat saatavilla asiakkaille koko Suomessa. Asiakaskuntamme koostuu yksityishenkilöistä, yrityksistä, yrittäjistä, taloyhtiöistä ja toimitila-ammattilaisista. Ota yhteyttä ja kysy lisää perintäpalveluistamme. Tarjoamme apua eri perintäprosessin vaiheissa ja autamme asiakkaitamme saamaan saatavat perityksi tehokkaasti. Vapaaehtoinen perintä Oikeudellinen perintä Vastike- ja vuokrasaatavien perintä Provisioperintä Maksuhuomautuspalvelu Tarjoamme perintäpalveluja koko Suomen alueella Tarjoamme tehokkaita ja asiakaslähtöisiä perintäpalveluja yrityksille ja yksityishenkilöille koko Suomen alueella. Perintäpalvelumme kattavat aina koko perinnän prosessin, ja kokemuksemme takaa näkyviä tuloksia. Konsultoiva toimintamallimme auttaa yrityksiä tehostamaan kassavirran hallintaa ja mukautuu asiakkaidemme yksilöllisiin ja muuttuviin tarpeisiin. Palvelemme eri tilanteessa olevia yrityksiä ja yksityishenkilöitä korkealuokkaisella asiantuntemuksella. Meidän tehtävämme on tarjota asiakkaillemme tehokkaita ratkaisuja, jotka auttavat heitä säästämään aikaa ja resursseja perintäprosessissa. Näin asiakkaamme voivat keskittyä liiketoimintaansa ja päivittäisiin tehtäviinsä ilman huolia maksamatta jääneistä saatavista. Lue lisää perintäpalveluistamme tai varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon. --- > Mitä tarkoittaa omavelkainen takaus, ja muut vastaukset oikeudellisiin kysymyksiin. Tutustu tarkemmin. - Published: 2022-06-22 - Modified: 2025-03-24 - URL: https://bplan.fi/lakipalvelut/usein-kysytyt-kysymykset/ Oli kyse sitten yritysten tai yksityishenkilöiden välisistä riidoista, riitatilanteessa on hyvä kääntyä mahdollisimman aikaisessa vaiheessa asiantuntijan puoleen. Asiantuntija voi antaa neuvontaa esimerkiksi sopimuksen tulkintaan liittyvissä kysymyksissä. Sopimuksista syntyviä riitatilanteita on mahdollista pyrkiä sovittelemaan esimerkiksi osapuolten kesken käytävin neuvotteluin, mikä monesti onkin hyvä lähtökohta riitojen ratkaisussa. Toisinaan riidan ratkaiseminen edellyttää asian saattamista tuomioistuimen ratkaistavaksi, missä on niin ikään hyvä turvautua asiantuntijan apuun. Sopimusriitoihin liittyy usein näyttökysymyksiä sopimuksen sisällöstä. Tämän johdosta mahdollisiin myöhempiin sopimuksesta aiheutuviin riitatilanteisiin on hyvä pyrkiä varautumaan ennakolta – huolellisesti laadittu kirjallinen sopimus minimoi osapuolten väliset sopimuserimielisyydet. Osakassopimus on yhtiön osakkaiden välinen sopimus, jolla osakeyhtiön osakkeenomistajat sopivat oikeuksistaan ja velvollisuuksistaan suhteessa toisiinsa sekä yhtiöön. Osakassopimus on suositeltavaa tehdä aina, kun yhtiössä on enemmän kuin yksi osakkeenomistaja. Osakassopimuksesta on mahdollista sopia esimerkiksi päätöksenteon tavoitteista, yhtiön toimintaan liittyvistä käytännöistä sekä esimerkiksi osakkeiden luovuttamisesta. Osakassopimuksella voidaan välttää osakkeenomistajien välisiä riitatilanteita, kun yhtiössä noudatettavat pelisäännöt on yhteisesti sovittu. Osakassopimus kannattaakin laatia heti yhtiötä perustettaessa. Mikäli osakassopimus on jäänyt yhtiön perustamisen yhteydessä laatimatta, voi sopimuksen laatia myöhemminkin ja sitä on osakkaisen keskinäisellä sopimuksella mahdollista tarpeen mukaan päivittää. Vesivahingon aiheuttaja on yleisimmin tiski- tai pesukone, jääkaappi tai pakastin. Veden valuminen lattialle ja eristeisiin voi aiheuttaa vakavat vauriot talon rakenteisiin tai jopa naapurin asuntoon. Vesivahinkojen hintalappu on yleensä tuhansia, ellei kymmeniä tuhansia euroja. Syyttävällä sormella osoittaminen on helppoa, lain mukaan vahingonkorvausvastuussa olevan osoittaminen ei niinkään helppoa. Osakkeenomistajan, eli vuokranantajan, vastuulle kuuluvat tämän huoneistoon teettämiin kunnossapito- ja muutostöihin liittyvät vahingot. Esimerkiksi tiskikoneen asentaminen keittiöremonttia tehtäessä kannattaa jättää ammattilaisen vastuulle. Osakkeenomistaja voi myös vaatia vahingonkorvausta urakoitsijalta, jos kyseessä... --- > B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Lue tietosuojaselosteemme. - Published: 2021-12-02 - Modified: 2025-03-24 - URL: https://bplan.fi/tietosuojaseloste/ Yksityisyytesi on meille tärkeää. Tämän tietosuojaselosteen tarkoituksena on kertoa, miten me keräämme ja käsittelemme henkilötietojasi.   Rekisterinpitäjä B. plan Oy:n asiakkaiden ja toimeksiantojen osalta: B. plan Oy (2260586-0) Eerikinkatu 7 a A 20100 Turku asiakaspalvelu@bplan. fi   B. plan Laki Oy:n asiakkaiden ja toimeksiantojen osalta: B. plan Laki Oy (2505191-2) Eerikinkatu 7 a A 20100 Turku tiina. kivila@bplan. fi   Henkilötietojen käsittelyn perusteet ja tarkoitukset Perintä- ja lakitoimistona tarkoituksenamme on tarjota perintä- ja lakipalveluita asiakkaillemme, ja käsittelemme henkilötietoja pääasiallisesti tätä tarkoitusta varten. Lisäksi käsittelemme henkilötietoja asiakassuhteiden hoitamista, markkinointia ja palveluidemme kehittämistä varten. Käsitellessämme henkilötietoja perintä- ja lakipalveluiden tarjoamiseksi sekä toimeksiantojen ja asiakassuhteiden hoitamiseksi, henkilötietojen käsittelyn perusteena on meidän oikeutettu etumme tai sopimuksen täytäntöön paneminen. Henkilötietojen käsittely voi lisäksi olla tarpeen lakisääteisten velvoitteidemme noudattamiseksi. Tällaisia voivat olla esimerkiksi rahanpesun, terrorismin rahoittamisen ja petosten estämistä ja esteellisyyttä koskevat säännökset.   Käsiteltävät henkilötiedot Käsittelemme yllä mainittuihin tarkoituksiin esimerkiksi seuraavia henkilötietoja: Perustiedot, kuten henkilön nimi, yhteystiedot (kuten puhelinnumero, postiosoite ja sähköpostiosoite), työnkuva, henkilötunnus ja luottotiedot soveltuvan lainsäädännön mukaisesti Rekisteröidyn edustaman organisaation nimi, y-tunnus, yhteystiedot sekä laskutus- ja pankkiyhteystiedot Asiakkuuteen ja sopimussuhteeseen liittyvät tiedot, kuten toimeksiantoja ja laskutusta koskevat tiedot (sähköpostiviestit, muu viestintä, asiakirjat) Markkinointia ja viestintää koskevat tiedot Evästeiden avulla kerätyt tiedot Muut rekisteröidyn itse antamat tiedot   Mistä ja miten me keräämme henkilötietoja? Henkilötietoja kerätään pääsääntöisesti palvelujen tarjoamisen tai toimeksiantojen hoitamisen yhteydessä rekisteröidyltä itseltään puhelimitse, sähköpostitse tai asiakastapaamisten yhteydessä. Asiaan osallisten henkilötietoja kerätään pääsääntöisesti rekisteröidyiltä itseltään, toimeksiantajilta tai viranomaisilta. Lisäksi tietoja voidaan kerätä Suomen Asiakastieto Oy:n ylläpitämästä luottotietorekisteristä, väestörekisteristä ja muista viranomaisten ylläpitämistä... --- > Provisioperintäpalvelussa ei laskuteta perintätoimenpiteistä, vaan saatavasta pidätetään provisio perinnän onnistuessa. Tutustu tarkemmin. - Published: 2021-11-10 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/perintapalvelut/provisioperinta/ Provisioperintäpalvelu soveltuu tilanteisiin, joissa asiakas haluaa välttyä perinnästä aiheutuvilta kustannuksilta. Provisioperintäpalvelussa toimeksiantajaa ei laskuteta lainkaan perintätoimenpiteistä, vaan saatavasta pidätetään provisio perinnän onnistuessa. Kustannusriskin poistuessa kaikenlaisten saatavien perinnästä tulee kannattavaa. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon perintäasiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1770. Maksuton perintä? Provisioperintäpalvelu soveltuu tilanteisiin, joissa asiakas haluaa välttyä perinnästä aiheutuvilta kustannuksilta. Provisioperintäpalvelussa asiakasta ei laskuteta lainkaan perintätoimenpiteistä, vaan perittävästä saatavasta pidätetään 37 % provisio, mikäli velalliselta saadaan perinnän seurauksena suoritusta. Jos perintä ei tuota tulosta, asiakkaalle ei synny kustannuksia tehdyistä toimenpiteistä. Kustannusriskin poistuessa kaikenlaisten saatavien perinnästä tulee kannattavaa. Miten provisioperintä toimii? Saatavan siirto provisioperintään tapahtuu allekirjoitetun valtakirjan myötä. Siirtäessään saatavan provisioperintäpalveluumme asiakas sitoutuu oikeuteemme hoitaa toimeksianto parhaaksi katsomallamme tavalla tai jättää asia sillensä, mikäli velallinen on ilmeisen varaton. Asiakas vastaa siitä, että provisioperintään siirretty saatava on selvä ja riidaton. Provisioperinnän kulku riippuu siitä, missä perinnän vaiheessa saatava siirretään provisioperintäpalveluun. Provisioperintää voidaan kuitenkin toteuttaa vapaaehtoisessa perinnässä sekä oikeudellisessa perinnässä. Millainen saatava voidaan siirtää provisioperintään? Provisioperintään siirrettävistä toimeksiannoista päätetään tapauskohtaisesti. Yleisesti saatava voidaan siirtää provisioperintään vapaaehtoisen perinnän päätyttyä, eikä saatavan määrällä tai tyypillä ole merkitystä provisioperinnän kannalta. Selvät sekä riidattomat yritysten väliset saatavat voidaan siirtää suoraan provisioperintäpalveluun. Voit siirtää saatavasi perittäväksemme sähköisesti tästä. Mikäli sinulla on perintää koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@bplan. fi tai puhelimitse 020 718 1770. --- > Työsuhteisiin liittyy monenlaisia oikeudellisia kysymyksiä, joissa on aiheellista kääntyä asiantuntijan puoleen. Varaa-aika. - Published: 2021-11-10 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/lakipalvelut/tyosuhdeasiat/ Työsuhdeasiat nousevat esiin jokapäiväisessä arjessa. Näitä kohdataan sekä työnantajan että työntekijän roolissa, tehdyn työn korvauksien maksussa ja vastaanotossa sekä erilaisten työsuhteiden alkaessa ja päättyessä. Yleisimmin riitatilanteita aiheuttavat korvausten maksuun sekä työsuhteen päättämiseen liittyvät erimielisyydet – näissä nousee esiin useita oikeudellisia kysymyksiä, joita kohdatessa on hyvä kääntyä asiantuntijan puoleen. Me autamme sinua ennakoimaan ja välttämään riitatilanteita sekä ratkaisemaan jo syntyneitä erimielisyyksiä. Älä jää yksin kysymystesi kanssa, sillä me löydämme tarvitsemasi vastaukset. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1771. Työsuhdeasiat kuuluvat jokapäiväiseen arkeemme, joko työnantajan tai työntekijän roolissa. Työsuhteisiin liittyy monenlaisia oikeudellisia kysymyksiä, joissa on aiheellista kääntyä asiantuntijan puoleen. Varaa tästä aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1771. Työsuhdeasioita koskevat epäselvyydet ja riitatilanteet juontavat yleisesti korvausten maksuun sekä työsuhteen päättämiseen liittyvistä kysymyksistä. Työnantajan on syytä ennen työsopimuksen irtisanomista tai purkamista varmistaa, että työsuhteen päättämiselle on olemassa lailliset perusteet, ja että asiassa menetellään kokonaisuudessaan laillisella sekä asianmukaisella tavalla. Työsuhteen päättämiseen liittyvissä epäselvyyksissä onkin hyvä olla etukäteen yhteydessä asiantuntijaan, jotta voidaan välttyä jälkikäteisiltä korvausvaatimuksilta; mikäli työnantaja päättää työsuhteen ilman lainmukaisia perusteita, saattaa työntekijällä olla oikeus korvaukseen työsuhteen perusteettomasta päättämisestä. Tällöin sekä työnantajan että työntekijän on hyvä kääntyä asiantuntijan puoleen korvausvastuun perusteen sekä määrän selvittämiseksi. Autamme sinua työsuhteen päättämiseen liittyvien erimielisyyksien ennakoimisessa sekä jo syntyneiden riitatilanteiden ratkaisemisessa. Tarjoamme asiantuntevia vastauksia kaikkiin työsuhteisiin liittyviin oikeudellisiin kysymyksiin sekä avustamme työoikeudellisten asiakirjojen, kuten työ- ja johtajasopimusten, laadinnassa ja tarkastamisessa. Asiantuntijamme neuvovat ja edustavat sinua kaikissa riita-asian vaiheissa, sovintoneuvotteluista mahdolliseen oikeudenkäyntiin. Ota yhteyttä asiantuntijoihimme etukäteisesti tai heti oikeudellisen ongelmasi ilmetessä... --- > Asunto- ja kiinteistökauppariidat ovat yhä yleisempiä ja erimielisyydet seuraavat usein kaupan jälkeen havaittuja virheitä. Ota yhteyttä. - Published: 2021-11-10 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/lakipalvelut/asunto-ja-kiinteistokauppa/ Asunto- ja kiinteistökauppariidat ovat yhä yleisempiä ja erimielisyydet seuraavat usein kaupan jälkeen havaittuja virheitä. Asunto- ja kiinteistökauppaa koskeviin riitatilanteisiin liittyy monia rakennusteknisiä ja oikeudellisia seikkoja, joiden selvittäminen ilman osaavan asiantuntijan avustusta on hankalaa. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1771. Asunto- ja kiinteistökauppaa koskevassa virhetilanteessa tulee kysymykseen muun muassa oikeudellisen vastuunjaon selvittäminen. Mikäli asiaan liittyy toisen osapuolen vahingonkorvausvaateita, on tärkeää tarkistaa näiden aiheellisuus ja oikeudelliset perusteet asiantuntijalla. Virheen laadun, laajuuden sekä mahdollisten korvauskustannusten kartoittamiseksi tarvitaan myös monesti erilaisia rakennusteknisiä selvityksiä, joiden hankkimisessa sekä oikeudellisessa tulkitsemisessa on hyvä kääntyä juridisen asiantuntijan puoleen. Avustamme ja edustamme asiakkaita asunto- ja kiinteistökaupan virhetilanteissa niin myyjän kuin ostajan asemassa, ja tarjoamme oikeudellisia neuvoja sekä kannattavimpia ratkaisuja prosessin kaikissa vaiheissa. Neuvomme, edustamme sekä avustamme asiakkaitamme kaikissa asunto- ja kiinteistökauppoihin liittyvissä virhe- ja riitatilanteissa. Riitatilanteissa pyrimme ensisijaisesti neuvottelemaan molempia osapuolia tyydyttävästä sovinnosta, jolla voidaan säästyä aikaavievältä oikeudenkäyntiprosessilta. Mikäli sovinto ei ole kuitenkaan mahdollinen tai sitä ei saavuteta, edustamme asiakkaitamme tuomioistuimessa. Ota yhteyttä heti asunnon tai kiinteistön virheen ilmetessä ja asiantuntijamme selvittävät sinulle, millaisesta virheestä on oikeudellisesti kysymys – saat meiltä asiantuntevan näkemyksen ongelmatilanteestasi sekä arvion siitä, miten asiassa on kannattavinta toimia. --- > Avioliittoon, elatukseen, edunvalvontaan sekä perintöön liittyvissä asioissa on tärkeää löytää tuekseen luotettava asiantuntija. Tutustu. - Published: 2021-11-10 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/lakipalvelut/perhe-ja-jaamistooikeudelliset-asiat/ Tiesitkö, että voit nähdä tulevaan? Elämä on luonteeltaan arvaamatonta, emmekä voi määrittää mitä se tuo mukanaan. Voimme kuitenkin turvata tulevaisuutta varautumalla siihen parhaan kykymme mukaan. Turvaamme sinun sekä läheistesi edun ennalta laatimalla tarvittavat oikeudelliset asiakirjat – testamentilla, hoitotestamentilla, edunvalvontavaltuutuksella ja avioehdolla voidaan säästyä tulevalta murheelta. Toimimme myös tukenasi tilanteissa, joihin valmistautuminen on mahdotonta. Ajamme sinun sekä lastesi etua ja oikeutta, kun ero tai erimielisyys yllättää, sekä autamme läheisen poismenon keskellä toimittamalla perunkirjoituksen puolestasi. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1771. Perhe- ja jäämistöoikeudelliset asiat koskettavat meistä jokaista jossakin elämämme vaiheessa. Avioliittoon, lasten huoltoon ja elatukseen, edunvalvontaan sekä perintöön liittyvissä asioissa on tärkeää löytää tuekseen luotettava asiantuntija, joka ottaa tilanteesi kokonaisvaltaisesti huomioon. Varaa tästä aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1771. Elämän muuttuviin tilanteisiin on hyvä varautua ennakolta. Tuleva etu ja oikeus voidaan turvata etukäteen laadituilla perhe- ja jäämistöoikeudellisilla asiakirjoilla, kuten testamenteilla ja hoitotestamenteilla, edunvalvontavaltuutuksilla, avioehtosopimuksilla sekä lahjakirjolla. Asiantuntijan laatimista perhe- ja jäämistöoikeudellisista asiakirjoista on todellista hyötyä, sillä niiden myötä on mahdollista välttyä muun muassa yllättäviltä veroseuraamuksilta. Toisinaan löydämme itsemme kuitenkin tilanteista, joihin varautuminen etukäteen on mahdotonta – tarjoamme apua myös läheisen poismenon aiheuttaman surun keskellä laatimalla perunkirjan, hoitamalla perunkirjoituksen sekä toimittamalla perinnönjaon puolestasi. Neuvomme ja tuemme asiakkaitamme prosessin kaikissa vaiheissa ja varmistamme, että asiakkaan etu ja oikeus toteutuvat parhaalla mahdollisella tavalla. Avio- tai avoliiton päättyminen tuo tavallisesti mukanaan omaisuuden jakamiseen liittyviä kysymyksiä. Erotilanteen yllättäessä hoidamme puolestasi ositukseen tai omaisuuden erotteluun liittyvät neuvottelut ja avustamme esimerkiksi omaisuuden arvon määrittämiseen liittyvissä kysymyksissä. On... --- > Sopimuksia solmitaan liike- ja yksityiselämän eri vaiheissa niin kirjallisesti kuin suullisesti. Lue lisää aiheesta. - Published: 2021-11-10 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/lakipalvelut/sopimus-ja-vahingonkorvausasiat/ Sopimuksia solmitaan liike- ja yksityiselämän eri vaiheissa niin kirjallisesti kuin suullisesti. Sopimusten muotoon, tulkintaan sekä toteennäyttöön liittyvät erimielisyydet johtavat kuitenkin toisinaan vahingonkorvausvaateisiin. Minimoi tulevien erimielisyyksien riski jättämällä sopimuksen laadinta asiantuntijan käsiin; tarkistamme myös olemassa olevien sopimusten sisällön mahdollisten sudenkuoppien välttämiseksi. Jos sopimuserimielisyyttä on jo ilmennyt, älä aikaile siirtää asiaa ammattilaiselle – me olemme täällä auttaaksemme sinua löytämään tilanteeseesi kannattavimman ratkaisun. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1771. Sopimuksia solmittaessa kannattaa kääntyä asiantuntijan puoleen, sillä asiaan liittyvien riskien tunnistaminen heti sopimusvaiheessa on kriittisen tärkeää. Varaa tästä aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse, puh. 020 718 1771. Huolellisesti laadittu kirjallinen sopimus minimoi osapuolten väliset sopimuserimielisyydet ja on merkittävä osa ennakoivaa riskienhallintaa. Asiantuntijan selkeästi ja asianmukaisesti laatimilla sopimuksilla voidaan välttyä kalliilta ja aikaavieviltä sopimusriidoilta kokonaan. Laadimme yrityksille sekä yksityishenkilöille selkeät ja laadukkaat sopimukset asiakkaan omien tarpeiden mukaan, ja tarjoamme oikeudellista neuvontaa sopimuserimielisyyksissä sekä muissa sopimusoikeudellisissa asioissa. Toisinaan sopimuksia solmitaan myös suullisesti ja suullinen sopimus onkin yleisesti juridisesti sitova – siihen liittyy kuitenkin usein enemmän tulkinnanvaraisuutta sekä oikeudellisia epäselvyyksiä, jotka johtavat kärjistyessään erilaisiin riitatilanteisiin. Sopimuksiin liittyvissä tulkintatilanteissa on tärkeää löytää tuekseen osaava asiantuntija, joka osaa auttaa muun muassa sopimuksen sisältöä sekä toteennäyttöä koskevissa kysymyksissä. Edustamme ja neuvomme asiakkaita kaikissa sopimuserimielisyyden vaiheissa aina neuvotteluista mahdolliseen oikeudenkäyntiin. Sopimussuhteissa saattaa nousta esiin kysymys vahingonkorvausvastuusta esimerkiksi tilanteissa, joissa tilattu työ tai palvelu ei vastaa sovittua. Avustamme sinua oikeudellisen asemasi selvittämisessä niin vahingon kärsijänä kuin vahingon aiheuttajanakin. Autamme myös selvittämään, tuleeko vahingonkorvaus asiassa kyseeseen, sekä mahdollisen korvausvastuun määrän ja perusteet. Palvelemme yritys- ja yksityisasiakkaita... --- > Ota yhteyttä asiantuntijaan riitatilanteessa – näin voidaan välttää riidan laajentuminen sekä mahdolliset oikeudenmenetykset. Lue lisää. - Published: 2021-11-10 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/lakipalvelut/oikeudenkaynnit-ja-riidanratkaisu/ Erimielisyyksiltä ei aina voida välttyä, mutta niiden ratkaisemiseksi on monia vaihtoehtoja. Riitoja voidaan ratkaista heti alkuvaiheessa vapaaehtoisten sovintoneuvottelujen keinoin ja yhteisymmärrystä on mahdollista tavoitella vielä senkin jälkeen, kun asia on siirtynyt tuomioistuimeen. Toisinaan sovinto ei ole mahdollinen, jolloin oikeudenkäynti on välttämätön asian ratkaisemiseksi. Osaavan asiantuntijan apu on korvaamatonta niin sovintoneuvotteluissa kuin oikeudenkäynnissäkin – asiantuntijamme avustavat sinua kaikissa riita-asian vaiheissa, ajaen etuasi rautaisella ammattitaidolla. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1771. Asiantuntijan puoleen kääntyminen on kannattavaa heti asian riitaantuessa – näin voidaan välttää riidan laajentuminen sekä mahdolliset oikeudenmenetykset. Varaa tästä aika maksuttomaan ensikonsultaatioon asiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1771. Asian vapaaehtoinen sopiminen on usein asiakkaan kannalta järkevin vaihtoehto ja sovittelemalla päästäänkin useimmissa tapauksissa molempia osapuolia tyydyttävään lopputulokseen. Aina vapaaehtoista sovintoa ei kuitenkaan voida saavuttaa, jolloin asia siirtyy puolueettoman tuomioistuimen käsiteltäväksi. Sovintoa on mahdollista tavoitella tämänkin jälkeen muun muassa tuomioistuinsovittelussa, joka on prosessina täysimittaista oikeudenkäyntiä joustavampi sekä nopeampi menettely. Pyrimme riita-asioissa aina kartoittamaan sovinnon mahdollisuuden sekä neuvottelemaan mahdollisesta sovinnosta – neuvomme ja edustamme yritys- sekä yksityisasiakkaitamme sovintoneuvotteluissa ja niiden ulkopuolella, ja laadimme sovintotarjouksia ja -sopimuksia asiakkaan parhaan edun mukaan. Mikäli osapuolten välistä sopimusta ei saavuteta sovintoneuvottelujen tuloksena, ratkaistaan asia tuomioistuimessa. Erityisesti riita-asioiden oikeudenkäynnissä asiantuntijan avustus on ensiarvoisen tärkeää, sillä asiantuntija osaa huomioida keskeisimmät oikeudelliset seikat ja ajaa asiaa asiakkaalle edukkaimmalla tavalla. Edustamme ja neuvomme niin yrityksiä kuin yksityishenkilöitä kaikissa riita-asian vaiheissa. Tarjoamme kattavan kokemuksemme tuomaan oikeudelliseen näkemykseen perustuvia ratkaisuja sekä käytännönläheisiä neuvoja. Pidämme huolen myös siitä, että oikeudellinen prosessi hoituu sinulle taloudellisimmalla tavalla; selvitämme mahdollisuutesi... --- > Maksuhäiriömerkintä, perintäkelpoisuus, haastehakemus ja muut perintäaiheiset usein kysytyt kysymykset löytyvät täältä. Lue lisää! - Published: 2021-11-10 - Modified: 2025-03-24 - URL: https://bplan.fi/perintapalvelut/usein-kysytyt-kysymykset/ Yleisesti ottaen kaikki erääntyneet saatavat, jotka ovat selviä ja riidattomia, ovat perintäkelpoisia. Näitä ovat mm. laskusaatavat, vuokrat ja vastikkeet. Hoidamme sekä yritysten että yksityishenkilöiden saatavien perintää eikä saatavan suuruudella ole merkitystä perinnän kannalta. Kuluttajavelalliselle tulee lain mukaan lähettää vähintään yksi kirjallinen maksuhuomautus postitse ennen saatavan perintäänsiirtoa. On hyvän perintätavan mukaista muistuttaa myös yritysvelallista maksamattomasta saatavasta. Maksuhuomautus on laskutettavalle lähetettävä ensimmäinen muistutus erääntyneestä, maksamattomasta saatavasta. Maksuhuomautuksella laskuttaja voi veloittaa laskutettavalta varsinaisen saatavan ja sille kertyneen viivästyskoron lisäksi maksuhuomautuskulun. Maksuvaatimus kuuluu vapaaehtoiseen perintään ja on velalliselle lähetettävä vaatimus velan maksusta. Maksuvaatimuksella perivä taho voi veloittaa varsinaisen saatavan, viivästyskoron ja huomautuskulujen lisäksi perintäkulun. Kuluttajavelallista koskevaa saatavaa ei voi siirtää perintään, mikäli velalliselle ei ole lähetetty saatavasta kirjallista maksuhuomautusta. Aiheettomaksi katsotusta perittävästä saatavasta tulee toimittaa perivälle taholle kirjallinen reklamaatio. Reklamaatiosta tulee ilmetä, miltä osin ja millä perustein reklamoitava saatava kiistetään. Jos saatava katsotaan osittain aiheettomaksi, tulee sen riidaton osuus suorittaa. Reklamaation voi toimittaa asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@bplan. fi. Velasta on mahdollista tehdä maksusuunnitelma. Suositamme ottamaan asiasta meihin yhteyttä heti maksuvaatimuskirjeen saavuttua. Maksusuunnitelmassa sovimme maksuerien määrät ja maksupäivät. Tehdyssä maksusopimuksessa velallinen sitoutuu suorittamaan erämaksut sovittuina päivinä. Haastehakemuksella haetaan käräjäoikeudesta yksipuolinen tuomio velkomusasiassa, jos suoritusta ei saada velalliselta vapaaehtoisella perinnällä. Ilmoitamme velalliselle kirjeitse siitä, että olemme laatineet asiassa haastehakemuksen. Tuomion jälkeen velka-asia on mahdollista siirtää ulosottoon täytäntöönpantavaksi. Yritysvelallisten kohdalla tuomion jälkeen on myös mahdollista edetä konkurssiperintään. Jos velka tulee maksetuksi haastehakemuksen käsittelyn aikana, haastehakemus peruutetaan käräjäoikeudesta eikä velalliselle synny maksuhäiriömerkintää. Maksuhäiriömerkintä syntyy tavanomaisissa velka-asioissa siinä kohden, kun käräjäoikeus antaa velkomusasiassa yksipuolisen tuomion. Maksuhäiriömerkintä ei poistu, vaikka... --- > Tarjoamme sinulle joustavaa maksuhuomautuspalvelua, jossa asiakkaallesi lähetettävän huomautuksen maksuaika sovitaan kanssasi. Lue lisää. - Published: 2021-11-10 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/perintapalvelut/maksuhuomautuspalvelu/ Siirtämällä saatavan maksuhuomautuspalveluumme, jätät huolen asiakkaasi huomauttamisesta meille. Ellei saatava tule kokonaisuudessaan suoritetuksi maksuhuomautuspalvelussa, siirtyy suorittamaton osuus automaattisesti vapaaehtoiseen perintään. Halutessasi voit myös peruuttaa toimeksiannon ennen perintäänsiirtoa. Tarjoamme sinulle joustavaa maksuhuomautuspalvelua, jossa asiakkaallesi lähetettävän huomautuksen maksuaika sovitaan kanssasi erikseen – sillä useimpiin asioihin ei ole vain yhtä ratkaisua. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon perintäasiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1770. Mikä maksuhuomautus on? Maksuhuomautus on asiakkaalle lähetettävä kirjallinen muistutus suorittamattomasta saatavasta. Maksuhuomautus ei kuulu varsinaiseen perintätoimeen, vaan se lähetetään asiakkaalle alkuperäisen saatavan eräännyttyä muistutuksena siitä, että saatava on edelleen suorittamatta. Maksuhuomautuksen voi lähettää velkoja itse tai velkojan asiamiehenä toimiva perintätoimisto. Maksuhuomautukseen voidaan lisätä kuluttaja-asiakkaalle 5,00 euron ja yritysasiakkaalle 12,00 euron määräinen huomautuskulu sekä maksuhuomautuksen eräpäivään asti kertynyt viivästyskorko. Huomautuksen vastaanottaja on velvollinen suorittamaan saatavan kuluineen ja korkoineen. Onko maksuhuomautuksen lähettäminen pakollista? Kuluttaja-asiakkaalle tulee lähettää erääntyneestä saatavasta vähintään yksi kirjallinen maksuhuomautus. Jos kyse on toistuvasti erääntyvästä saatavasta, kuten vastikkeista tai vuokrista, maksuhuomautuksen lähettäminen ei ole pakollista. Kuluttaja-asiakkaalle lähetetyn maksuhuomautuksen lähetyspäivästä tulee olla kulunut neljätoista päivää, ennen kuin saatava voidaan vastaanottaa perintään. Maksuhuomautuksen lähettäminen yritysasiakkaalle ei ole pakollista, mutta se on hyvän perintätavan mukaista. Miten maksuhuomautus tulee lähettää asiakkaalle? Kuluttaja-asiakkaan maksuhuomautus tulee lähettää kirjallisesti postitse, ellei käytössä ole molempien osapuolien hyväksymää toista, vakiintunutta toimitustapaa – mikäli laskujen lähettämisestä on sovittu sähköpostitse, voidaan myös maksuhuomautus toimittaa tällä tavalla. Yritysasiakasta voidaan huomauttaa kirjallisesti tai sähköpostitse. Mikä on B. plan maksuhuomautuspalvelu? Maksuhuomautuspalvelumme kattaa kirjallisen maksuhuomautuskirjeen lähetyksen sekä suorituksen saapumisen valvonnan toimeksiantajan puolesta. Maksuhuomautukseen lisätään toimeksiantajan saatavalle kertynyt viivästyskorko, sekä kuluttajasaatavissa 5,00 euron ja yrityssaatavissa... --- > Hoidamme sekä liike- että asuinhuoneistojen vastike- ja vuokrasaatavien perinnän asiantuntevasti. Tutustu lisää. - Published: 2021-11-09 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/perintapalvelut/vastike-ja-vuokrasaatavien-perinta/ Vastike- ja vuokrasaatavien perintä on erityisosaamistamme. Hoidamme sekä liike- että asuinhuoneistojen vastike- ja vuokrasaatavien perinnän asiantuntevasti, ja tuemme näin asiakkaamme omaa reskontranhallintaa. Hoidamme puolestasi myös vuokrasopimuksen purun sekä häädön vireillepanon, kun ne ovat tarpeen. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon perintäasiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1770. Mitä tehdä, kun osakkeenomistaja ei maksa vastikkeita tai vuokralainen vuokraa? Maksamattomiin vastike- ja vuokrasaataviin kannattaa reagoida nopeasti. Kun kyse on toistuvasti erääntyvästä saatavasta, kuten vastikkeista tai vuokrista, maksuhuomautuksen lähettäminen velalliselle ei ole lain mukaan pakollista. Voit siirtää erääntyneen vastike- tai vuokrasaatavan perittäväksemme tästä. Perintää varten tarvitsemme selvityksen siitä, miltä kuukausilta vastikkeet tai vuokrat ovat suorittamatta, onko vuokralainen edelleen asunnossa / liiketilassa tai onko asunto edelleen osakkeenomistajan hallussa, sekä onko vuokralaiselta vaadittu vakuus ja onko vakuudesta jo katettu maksamattomia vuokria. Milloin vastikkeita tai vuokria voi alkaa periä? Vastike- ja vuokrasaatavaa on mahdollista periä heti niiden eräännyttyä. Tämä johtuu siitä, että vastikkeiden ja vuokrien katsotaan olevan jatkuvasti erääntyvää saatavaa, ja kunkin maksettavan vastikkeen tai vuokran eräpäivä on etukäteen velallisen tiedossa. Miten vastike- ja vuokrasaatavien perintä tapahtuu? Vastike- sekä vuokrasaatavan perintä alkaa muiden saatavien tavoin vapaaehtoisella perinnällä, jossa velalliselle lähetetään aluksi kaksi maksuvaatimuskirjettä suorittamattomasta saatavasta. Tämän jälkeen saatava siirtyy suorituksen puuttuessa luottotietojen tarkistukseen ja yhteydenottoperintään. Yhteydenottoperinnässä velallista tavoitellaan puhelimitse tai sähköpostitse ja voidaan myös neuvotella maksujärjestelystä. Jos velalliselta ei saada vapaaehtoisen perinnän aikana suoritusta, velallista ei tavoiteta tai hänen kanssaan ei päästä sopimukseen velan maksusta, lähetetään toimeksiantajalle asiasta jatkotiedustelu. Jatkotiedustelussa ilmoitetaan toimeksiannon siihenastiset tapahtumat ja selvitetään velallisen taloudellinen tilanne sekä annetaan suositus toimeksiannon jatkosta. Tiedustelussa ilmoitetaan... --- > Mikäli velkasaatava ei ole tullut suoritetuksi vapaaehtoisen perinnän aikana, voidaan asiaa jatkaa oikeudelliseen perintään. Tutustu lisää. - Published: 2021-11-09 - Modified: 2025-03-31 - URL: https://bplan.fi/perintapalvelut/oikeudellinen-perinta/ Mikäli velkasaatava ei ole tullut suoritetuksi vapaaehtoisen perinnän aikana, on asiaa mahdollista jatkaa oikeudelliseen perintään. Annamme asiakkaalle selvityksen velallisen taloudellisesta tilanteesta ja suosittelemme tapauskohtaisesti asian vaatimaa oikeudellista toimenpidettä – esimerkiksi haastehakemusta tai konkurssiperintää. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon perintäasiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1770. Mitä oikeudellinen perintä tarkoittaa ja milloin velka etenee oikeudelliseen perintään? Oikeudellinen perintä tulee ajankohtaiseksi silloin, kun vapaaehtoinen perintä ei ole tuottanut tulosta. Annamme toimeksiantajalle vapaaehtoisen perinnän päätteeksi selvityksen velallisen taloudellisesta tilanteesta sekä suosittelemme tapauskohtaisesti asian vaatimaa oikeudellista toimenpidettä. Käytämme kuluttajasaatavien oikeudellisessa perinnässä haastehakemusta ja yrityssaatavien oikeudellisessa perinnässä sekä haastehakemusta että konkurssiuhkaista maksukehotusta. Mikäli konkurssiuhkaisella maksukehotuksellakaan ei saada toivottua tulosta, laadimme toimeksiantajan hyväksynnällä konkurssihakemuksen. Mitä oikeudellisessa perinnässä tapahtuu? Oikeudellisen perinnän kulku on tapauskohtaista ja riippuu käytettävistä perintätoimenpiteistä. Mikäli asiassa edetään haastehakemuksen vireillepanolla, alkaa oikeudellinen perintä haastehakemuksen laadinnasta sekä lähetyksestä käräjäoikeuden käsiteltäväksi. Käsittely kestää tavallisesti kolmesta kuuteen kuukautta, jona aikana haastehakemus annetaan tiedoksi velalliselle. Jos velallinen ei suorita saatavaa tai vastaa haasteeseen määräajassa, antaa käräjäoikeus asiassa yksipuolisen tuomion. Yksipuolinen tuomio voidaan toimittaa ulosottoon ulosmittaustoimenpiteitä varten. Yrityssaatavien oikeudellisessa perinnässä voidaan edetä myös konkurssiperinnällä, joka käynnistyy konkurssiuhkaisen maksukehotuksen laadinnasta sekä sen käsittelystä käräjäoikeudessa. Konkurssiuhkaisen maksukehotuksen käsittely ja tiedoksianto kestävät tavallisesti muutamista viikoista joihinkin kuukausiin. Mikäli velkasaatavaa ei suoriteta konkurssiuhkaisella maksukehotuksella annetussa määräajassa, velallisyritystä on mahdollista hakea konkurssiin. Käräjäoikeuden antamasta yksipuolisesta tuomiosta muodostuu aina maksuhäiriömerkintä velallisen luottotietoihin. Konkurssiuhkaisesta maksukehotuksesta taas ei muodostu merkintää, vaan se tulee ainoastaan asianomaisten tietoon. Voiko saatava olla liian pieni oikeudelliseen perintään? Toisinaan oikeudellisesta perinnästä syntyvät kustannukset lähentelevät suorittamattoman velkasaatavan pääoman määrää, jolloin suosittelemme yleisesti... --- > Vapaaehtoisen perinnän toimenpiteillä velalliselta haetaan velkasaatavaan vapaaehtoista suoritusta. Tutustu tarkemmin lisää. - Published: 2021-11-09 - Modified: 2025-05-27 - URL: https://bplan.fi/perintapalvelut/vapaaehtoinen-perinta/ Normaali perintä vai Nopea perintä? Vapaaehtoisen perinnän toimenpiteillä velalliselta haetaan velkasaatavaan vapaaehtoista suoritusta. Tämä kattaa esimerkiksi velalliselle lähetettävät maksuvaatimuskirjeet, yhteydenottoperinnän, maksusopimusneuvottelut sekä velallisen luottotietojen tarkistuksen. Asiakkaanamme voit vaikuttaa perinnän pituuteen valitsemalla saatavallesi Normaalin perinnän tai Nopean perinnän palvelun. Tavoittelemme perinnässämme parhaita ratkaisuja - hoidamme prosessin tehokkaasti, huomioiden samalla asiakkaan ja velallisen välisen asiakassuhteen. Varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon perintäasiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1770. Miten perintä alkaa? Vapaaehtoinen perintä käynnistyy, kun toimeksiantaja toimittaa erääntyneen saatavan perittäväksi. Voit jättää saatavasi perittäväksemme sähköisesti tästä. Perintätoimeksiannon jättämiseksi tulee toimittaa kopio laskusta tai muusta alkuperäisestä asiakirjasta, toimeksiantajan tiedot, velallisen tiedot sekä tiedot perittävästä saatavasta. Ensimmäisen toimeksiannon vastaanoton yhteydessä toimeksiantajalle toimitetaan linkki, tunnus ja salasana Extranet-palveluun, jossa toimeksiantaja voi tarkastella velkasaatavan saldoa, noutaa suorituksia koskevia tilitysraportteja sekä seurata toimeksiannon tilaa reaaliaikaisesti. Miten vapaaehtoinen perintä etenee? Vapaaehtoinen perintä alkaa velalliselle lähetettävästä kirjallisesta maksuvaatimuskirjeestä. Toimeksiantajan on valittavana on Normaaliperintä, jossa velalliselle lähetetään kaksi maksuvaatimusta, tai Nopea perintä, jossa velalliselle lähetetään vain yksi maksuvaatimus. Jos saatavaa ei suoriteta, siirtyy suorittamaton saatava maksuvaatimuksen eräännyttyä yhteydenottoperintään, jossa velallista tavoitellaan puhelimitse tai sähköpostitse ja voidaan neuvotella mahdollisesta maksujärjestelystä. Jos velalliselta ei saada vapaaehtoisen perinnän aikana suoritusta, velallista ei tavoiteta tai hänen kanssaan ei päästä sopimukseen velan suorituksesta, tarkistetaan velallisen luottotiedot, suoritetaan maksukyvyn arviointi ja toimeksiantajalle lähetetään saatavasta jatkotiedustelu. Jatkotiedustelussa ilmoitetaan toimeksiannon tapahtumat, annetaan selvitys velallisen taloudellisesta tilanteesta sekä suositellaan sopivaa oikeudellisen perinnän jatkotoimenpidettä. Samalla ilmoitetaan jatkotoimenpiteestä aiheutuvat mahdolliset kustannukset. Toimeksiantajalla on mahdollisuus päättää, edetäänkö asiassa ehdotetulla tavalla, vai lopetetaanko toimeksianto vapaaehtoisen perinnän päätyttyä. Oikeudelliseen perintään ei edetä ilman toimeksiantajan... --- > B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Jätä toimeksianto. - Published: 2021-09-28 - Modified: 2025-03-24 - URL: https://bplan.fi/jata-toimeksianto/ Heräsikö sinulle kysymyksiä perinnästä tai haluatko kuulla lisää perintäpalveluistamme? Asiakaspalvelumme vastaa kaikkiin perintään liittyviin kysymyksiin puhelimitse numerossa 020 718 1770 sekä sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@bplan. fi. Lähetä lasku tai muu velan perusteena toimiva asiakirja sähköpostiviestin liitteenä osoitteeseen asiakaspalvelu@bplan. fi ja ilmoita saatavan perintään siirrosta. Voit jättää toimeksiannon sähköpostitse tästä. Ilmoita tiedossasi olevat velallisen tiedot - nimi, postiosoite, henkilö- tai y-tunnus, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero. Ilmoita myös toimeksiantajan tiedot - nimi, y- tai henkilötunnus, postiosoite sekä tili- ja yhteystiedot. Vastike- ja vuokravastaavien perinnässä toimita kopio allekirjoitetusta vuokrasopimuksesta. Toimita lisäksi reskontraote tai muu selvitys siitä, miltä kuukausilta vastike- tai vuokrasaatavaa on suorittamatta. Vastaanotetusta toimeksiannosta lähetetään asiakkaalle sähköpostitse vastaanottoilmoitus. Ensimmäisen toimeksiannon yhteydessä toimitetaan lisäksi linkki, asiakastunnus sekä salasana toimeksiantajan Extranet-palveluun, jossa toimeksiannon tilaa voi seurata reaaliaikaisesti. --- > B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Varaa aika asiantuntijamme kanssa. - Published: 2021-09-24 - Modified: 2025-03-24 - URL: https://bplan.fi/ajanvaraus/ (function (win, fn) { var done = false, top = true, doc = win. document, root = doc. documentElement, modern = doc. addEventListener, add = modern ? 'addEventListener' : 'attachEvent', rem = modern ? 'removeEventListener' : 'detachEvent', pre = modern ? '' : 'on', init = function (e) { if (e. type == 'readystatechange') if (doc. readyState ! = 'complete') return; (e. type == 'load' ? win : doc)(pre + e. type, init, false); if (! done) { done = true; fn. call(win, e. type || e); } }, poll = function { try { root. doScroll('left'); } catch (e) { setTimeout(poll, 50); return; } init('poll'); }; if (doc. readyState == 'complete') fn. call(win, 'lazy'); else { if (! modern) if (root. doScroll) { try { top = ! win. frameElement; } catch (e) { } if (top) poll; } doc(pre + 'DOMContentLoaded', init, false); doc(pre + 'readystatechange', init, false); win(pre + 'load', init, false); } })(window, function { window. bookly( {"form_id":"68750810d0148","status":{"booking":"new"},"skip_steps":{"service_part1":0,"service_part2":1,"extras":1,"time":0,"repeat":1,"cart":1},"errors":{"session_error":"Session error. ","form_id_error":"Form ID error. ","cart_item_not_available":"Valittu ajankohta ei valitettavasti ole saatavilla. Valitse uusi ajankohta. ","pay_locally_not_available":"Pay locally is not available. ","invalid_gateway":"Invalid gateway. ","payment_error":"Error. ","incorrect_username_password":"Virheellinen k\u00e4ytt\u00e4j\u00e4tunnus tai salasana. "},"form_attributes":{"hide_categories":true,"hide_services":false,"hide_staff_members":true,"show_number_of_persons":false,"hide_service_duration":true,"hide_locations":true,"hide_quantity":true,"hide_date":true,"hide_week_days":true,"hide_time_range":true},"use_client_time_zone":0,"defaults":{"service_id":0,"staff_id":0,"location_id":0,"category_id":0},"datepicker_mode":"text-accent","facebook":{"enabled":1,"appId":""}} ); }); --- > B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Kirjaudu Extranettiin. - Published: 2021-09-24 - Modified: 2025-03-24 - URL: https://bplan.fi/extranet/ Selkeässä ja helppokäyttöisessä Extranet-palvelussa voit seurata perintätoimeksiantoja reaaliaikaisesti. Palvelun käyttäjätunnukset sekä käyttöohje toimitetaan ensimmäisen perintätoimeksiannon yhteydessä. Asiakkaan pyynnöstä palvelutunnukset voidaan toimittaa myös kolmannelle osapuolelle, kuten kirjanpitäjälle tai talousvastaavalle, joka pääsee näin tarkastelemaan toimeksiantoja asiakkaansa puolesta. Unohtuiko käyttäjätunnus tai salasana? Lähetä meille tunnusten palautuspyyntö sähköpostitse asiakaspalvelu@bplan. fi Seurata velan ajantasaista tilannetta reaaliaikaisesti. Tarkastella velkasaatavan saldoa, velkaan kohdistuneita suorituksia sekä asiassa tehtyjä perintätoimenpiteitä. Noutaa ja tulostaa tilitysraportteja sekä -aineistoja. Syöttää järjestelmään uusia toimeksiantoja ja velalliselta saatuja ohisuorituksia. Tarkastella sekä noutaa asiaa koskevia laskuja. Voit jättää toimeksiannon tästä tai lähettää toimeksiantoa koskevat ilmoitukset ja tiedustelut sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@bplan. fi. Asiakaspalvelumme palvelee puhelimitse sekä sähköpostitse kaikissa perintään liittyvissä kysymyksissä. Ota yhteyttä puhelimitse numeroon 020 718 1770 tai sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@bplan. fi – autamme mielellämme. --- > B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Tarjoamme kattavat lakipalvelut Suomessa. Lue lisää. - Published: 2021-09-24 - Modified: 2025-03-28 - URL: https://bplan.fi/yhteystiedot/ 020 718 1770 asiakaspalvelu@bplan. fi Y-tunnus: 2260586-0 Toimilupa: ESHL-2009-04170/Yr-2 ma - pe 9. 00 - 16. 00 Eerikinkatu 7a A 1 (3. krs. ) 20100 TURKU020 718 1771 020 718 1778 tiina. kivila@bplan. fi Y-tunnus: 2505191-2 ma - pe 9. 00 - 16. 00 myös sopimuksen mukaan Eerikinkatu 7a A 1 (3. krs. ) 20100 TURKUmikäli sinulla on velka-asiaa koskevia tiedusteluja tai haluat neuvotella maksujärjestelystä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme 020 718 1770 / yritysasiakkaat 040 178 3337 / yksityisasiakkaat asiakaspalvelu@bplan. fi --- > B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Tarjoamme kattavat lakipalvelut kautta Suomen. Lue. - Published: 2021-09-24 - Modified: 2025-06-12 - URL: https://bplan.fi/yritys/ B. plan on suomalainen perinnän ja juridiikan kokonaisvaltainen asiantuntija, joka tarjoaa yrityksille sekä yksityisasiakkaille kattavia perintä- ja lakipalveluja. Palvelemme eri toimialojen yritysasiakkaita, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä pitkän kokemuksen tuomalla asiantuntijuudella perinnän ja juridiikan kysymyksissä, ja löydämme kannattavimpia ratkaisuja erilaisiin perintää koskeviin sekä oikeudellisiin haasteisiin. B. plan Oy ja B. plan Laki Oy ovat toimineet yritysasiakkaiden sekä yksityishenkilöiden asiantuntijakumppanina jo vuodesta 2009 - yritysten kotipaikka sijaitsee Turussa, ja laaja asiakaskunta kattaa koko Suomen. Palvelumme perustuvat asiakkaidemme kestävän menestyksen tukemiseen ja asiakaskohtaisesti parhaiden mahdollisten ratkaisujen löytämiseen. Perintäpalvelujen konsultoiva toimintamalli tehostaa yritysasiakkaiden kassavirran hallintaa ja toiminnan joustavuus taipuu vastaamaan asiakkaiden erilaisia sekä muuttuvia tarpeita. Juridiikan alalla palvelemme niin yritys- kuin yksityisasiakkaita laajasti oikeuden eri osa-alueilla, ja lakipalvelumme ulottuvat sopimusoikeuden riidanratkaisusta perhe- ja jäämistöoikeuteen. B. plan tuo laajan perintäalan kokemuksen sekä laadukkaat oikeudelliset asiantuntijat saman katon alle, jotta kaipaamasi vastaukset löytyvät yhdestä paikasta – sillä usean ongelman ratkomiseen tarvitaan vain yksi ratkaisujen ammattilainen. B. plan on suomalainen, perinnän ja juridiikan kokonaisvaltainen asiantuntija, joka tarjoaa eri toimialojen yrityksille, yrittäjille sekä yksityisasiakkaille korkealaatuisia perintä- ja lakipalveluja. Palvelemme asiakkaita pitkän kokemuksen tuomalla asiantuntijuudella erilaisissa perinnän ja juridiikan kysymyksissä, ja löydämme kannattavimpia ratkaisuja erilaisiin perintää koskeviin sekä oikeudellisiin pulmatilanteisiin. B. plan Oy ja B. plan Laki Oy ovat toimineet yritysten, yrittäjien sekä yksityishenkilöiden asiantuntijakumppaneina jo vuodesta 2009 – yritystemme kotipaikka sijaitsee Turussa, mutta laaja asiakaskuntamme kattaa koko Suomen. Arvomme ja päämäärämme perustuvat ensisijaisesti asiakkaidemme kestävän menestyksen tukemiseen, sekä asiakaskohtaisesti parhaiden mahdollisten ratkaisujen löytämiseen. Perintäpalvelujemme konsultoiva toimintamalli tehostaa yritysasiakkaiden kassavirran hallintaa, ja toimintamme joustavuus taipuu vastaamaan asiakkaiden muuttuvia tarpeita. Juridiikan... --- > B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä eri tilanteissa. Tarjoamme kattavat lakipalvelut kautta Suomen. - Published: 2021-09-24 - Modified: 2025-03-28 - URL: https://bplan.fi/lakipalvelut/ B. Plan Laki Oy palvelee yrityksiä, yrittäjiä sekä yksityishenkilöitä elämän muuttuvissa tilanteissa. Autamme asiakkaitamme ennakoimaan tulevaa ja löydämme osuvimmat ratkaisut jo ilmenneisiin ongelmiin. Asiantuntijamme tarjoavat apua, neuvoja sekä edustusta niin sovintoneuvotteluissa, riidanratkaisussa, oikeudenkäynneissä kuin oikeudellisten asiakirjojen laadinnassakin – palvelemme muun muassa sopimuksiin ja vahingonkorvauksiin, perhe- ja jäämistöoikeuteen, asunto- ja kiinteistökauppaan sekä työsuhteisiin liittyvissä asioissa. Palveluidemme laadukkuus perustuu ajatukseen siitä, että teemme enemmän, jotta voit huolehtia vähemmän, ja toimintamme joustavuus sekä kattava asiantuntemuksemme takaavat, että asiat sujuvat suunnitelmiesi mukaan. Palvelemme yritysasiakkaita kaikissa liiketoiminnan juridisissa kysymyksissä. Yhdessä korkealuokkaisten asiantuntijoidemme kanssa ennakoit tulevia riskejä ja vastaat tehokkaasti yritystoiminnan haasteisiin. Saat meiltä nopeasti vastauksen sinua askarruttaviin kysymyksiin sekä oikeudellisen arvion tilanteestasi ja sinulle kannattavimmasta toimintatavasta - varmista oikeat siirrot ratkaisujen asiantuntijan avulla. Autamme yksityisasiakkaita ennakoimaan tulevaa sekä vastaamaan yllättäviin elämänmuutoksiin. Palvelemme perhe- ja perintöoikeutta, sopimus- ja vahingonkorvausoikeutta sekä riita-asioiden sovittelua ja oikeudenkäyntejä koskevissa asioissa vakaalla oikeudellisella asiantuntijuudella. Elämästä ei saa mutkatonta – mutta oikeilla ratkaisuilla teemme siitä sinulle hieman huolettomampaa. Erimielisyyksiltä ei aina voida välttyä, mutta niiden ratkaisemiseksi on monia vaihtoehtoja. Riitoja voidaan ratkaista heti alkuvaiheessa vapaaehtoisten sovintoneuvottelujen keinoin ja yhteisymmärrystä on mahdollista tavoitella vielä senkin jälkeen, kun asia on siirtynyt tuomioistuimeen. Toisinaan sovinto ei ole mahdollinen, jolloin oikeudenkäynti on välttämätön asian ratkaisemiseksi. Osaavan asiantuntijan apu on korvaamatonta niin sovintoneuvotteluissa kuin oikeudenkäynnissäkin – asiantuntijamme avustavat sinua kaikissa riita-asian vaiheissa, ajaen etuasi rautaisella ammattitaidolla. Sopimuksia solmitaan liike- ja yksityiselämän eri vaiheissa niin kirjallisesti kuin suullisestikin. Sopimusten muotoon, tulkintaan sekä toteennäyttöön liittyvät erimielisyydet johtavat kuitenkin toisinaan vahingonkorvausvaateisiin. Minimoi tulevien erimielisyyksien riski jättämällä sopimuksen laadinta asiantuntijan käsiin;... --- > B. plan Oy on täyden palvelun perintätalo, joka tarjoaa perintäpalvelut kaikkien alojen yritys. sekä yksityisasiakkaille kautta Suomen. - Published: 2021-09-24 - Modified: 2025-06-09 - URL: https://bplan.fi/perintapalvelut/ B. plan Oy on täyden palvelun perintätalo, joka tarjoaa kokonaisvaltaista palvelua kaikkien alojen yritysasiakkaille sekä yksityishenkilöille kautta Suomen. Kattavan kokemuksen sekä asiantuntijuutemme ansiosta saamme aikaan näkyviä tuloksia. Asiakaslähtöisyys on meille ensiarvoisen tärkeää – huolehdimme saatavien hallinnasta joustavasti asiakkaamme toimintaan osuvimmalla tavalla, kehitämme toimintaamme vastaamaan muuttuvia tarpeita ja tähtäämme kestäviin kumppanuussuhteisiin. Tavoitteemme on oikaista maksuliikenteen mutkat – sillä jos sinulla on ongelma, meillä on ratkaisu. Millainen saatava on perintäkelpoinen? Miten perintä käynnistyy? Miten vapaaehtoinen perintä etenee? Mitkä ovat vapaaehtoisen perinnän kustannukset? Vapaaehtoisen perinnän toimenpiteillä pyritään vapaaehtoisen suorituksen saamiseen - tämä sisältää muun muassa velalliselle lähetettävät maksuvaatimuskirjeet, yhteydenottoperinnän, maksusopimusneuvottelut sekä velallisen luottotietojen tarkistuksen. Voit vaikuttaa vapaaehtoisen perinnän pituuteen valitsemalla saatavallesi Normaalin perinnän tai Nopean perinnän palvelun. Mitä oikeudellinen perintä tarkoittaa? Milloin velka etenee oikeudelliseen perintään? Mitä oikeudellisessa perinnässä tapahtuu? Voiko saatava olla liian pieni oikeudelliseen perintään? Jos velkasaatava ei ole tullut suoritetuksi vapaaehtoisen perinnän aikana, on asiassa mahdollista jatkaa oikeudelliseen perintään. Annamme asiakkaalle vapaaehtoisen perinnän päätteeksi selvityksen velallisen taloudellisesta tilanteesta ja suosittelemme tapauskohtaisesti saatavalle soveltuvaa oikeudellista toimenpidettä – esimerkiksi haastehakemusta tai konkurssiperintää. Mitä tehdä, kun osakkeenomistaja ei maksa vastikkeita tai vuokralainen vuokraa? Milloin vastikkeita tai vuokria voi alkaa periä? Miten vastike- ja vuokrasaatavien perintä tapahtuu? Miten vuokralaisen saa pois asunnosta? Vastike- ja vuokrasaatavien perintä on erityisosaamistamme. Hoidamme sekä liike- että asuinhuoneistojen vastike- ja vuokrasaatavien perinnän asiantuntevasti, ja tuemme näin asiakkaamme omaa reskontranhallintaa. Hoidamme puolestasi myös vuokrasopimuksen purun sekä häädön vireillepanon, kun ne ovat tarpeen. Maksuton perintä? Miten provisioperintä toimii? Millainen saatava voidaan siirtää provisioperintään? Provisioperintäpalvelu soveltuu tilanteisiin, joissa asiakas haluaa välttyä perinnästä... --- > B. plan on suomalainen perinnän ja juridiikan asiantuntija, lakitoimisto joka tarjoaa korkealaatuisia perintä- ja lakipalveluja. - Published: 2020-03-18 - Modified: 2025-04-01 - URL: https://bplan.fi/ B. plan Oy on tehokas, täyden palvelun perintätalo, joka palvelee eri toimialojen yritysasiakkaita sekä yksityishenkilöitä saatavien perinnässä ja jakaa tietoa perintään liittyvissä kysymyksissä. Kattava perintäalan kokemuksemme ja vankka alan ammattitaitomme saavat aikaan näkyviä tuloksia. Perintäpalvelujemme konsultoiva toimintamalli tehostaa yritysasiakkaiden kassavirran hallintaa, ja asiakaslähtöisellä palvelulla vastaamme erilaisten asiakkaiden yksilöllisiin sekä muuttuviin tarpeisiin. B. plan Laki on korkealuokkaisen asiantuntijuuden lakitoimisto, joka palvelee yrityksiä sekä yksityishenkilöitä elämän muuttuvissa tilanteissa. Lakiasiantuntijamme avustavat asiakkaita niin riidanratkaisuun, sopimus- ja vahingonkorvausasioihin, asunto- ja kiinteistökauppaan kuin perhe- ja perintöoikeuteen liittyvissä asioissa, ja tarjoavat käytännönläheisiä neuvoja sekä kestäviä ratkaisuja erilaisiin oikeudellisiin kysymyksiin. Lue lisää lakipalvelutarjonnastamme tai varaa aika maksuttomaan ensikonsultaatioon oikeudellisen asiantuntijamme kanssa. 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 --- --- ## Artikkelit > Miksi perintä kannattaa ulkoistaa? Siirtämällä perinnän ammattilaisille yritys säästää aikaa ja varmistaa tehokkaan saatavien perinnän. - Published: 2025-07-01 - Modified: 2025-07-01 - URL: https://bplan.fi/ajankohtaista/miksi-ulkoistaa-perinta-b-planin-perintapalvelut-yrityksille/ - Kategoriat: Ajankohtaista - Avainsanat: perinnän ulkoistaminen, perintätoimisto, vuokran perintä, yleisimmät perintätoimistot suomessa Maksamattomat laskut ovat suuri haaste mille tahansa yritykselle. Niiden perintä vie aikaa ydinliiketoiminnan pyörittämisestä ja heikentää samalla yrityksen kassavirtaa . Tässä blogissa käymme läpi, miksi perinnän ulkoistaminen asiantuntevalle perintätoimistolle voi olla yritykselle paras ratkaisu, etenkin silloin, kun perintä ei etene omilla maksumuistutuksilla. Miksi perintä ei aina etene toivotusti? Jokaiselle yrittäjälle on varmasti tullut vastaan tilanteita, joissa asiakas ei omien maksumuistutusten jälkeen vieläkään ole aikeissa maksaa laskua. Erityisesti suuret maksamattomat vuokrat ja liiketoimitilojen vastikkeet voivat olla monelle yritykselle haaste, joka vie aikaa ja resursseja. Maksamattomuuden taustalla voi olla useita syitä: velallinen on voinut kohdata taloudellisia vaikeuksia, hänellä voi olla yksinkertaisesti kiire eikä ole huomannut laskua tai laskun kanssa on jotain muita epäselvyyksiä. Ne voivat olla esimerkiksi erimielisyyksiä palvelun tai sopimuksen tulkinnassa. Pitkään jatkuneet viivästykset voivat johtaa kassavirran heikkenemiseen ja siksi on syytä ottaa ajoissa perintätoimistoon yhteyttä. Perintätoimisto voi ottaa hoitaakseen koko prosessin ja varmistaa, että saatavat peritään tehokkaasti. Ulkoistaminen antaa yritykselle mahdollisuuden keskittyä omaan liiketoimintaansa ja välttää lisähuolia maksamattomista laskuista. Perintätoimisto saa asiakkaan kiinni Yrittäjälle yhdenkin laskun perintä voi olla melkoinen haaste. Kun asiakas ei vastaa eikä laskua saada maksuun, perintäprosessi voi tuntua loputtomalta. Yrittäjä voi yrittää tavoittaa asiakasta useita kertoja, mutta usein yhteydenotot jäävät ilman vastausta tai asiakas voi antaa tyhjiä lupauksia maksamisesta. Usein asiakkaalla on huono hetki tai lasku on juuri menossa maksuun, mutta jää kuitenkin lopulta hoitamatta. Sähköpostitse lähetetyt viestit ja maksumuistukset voivat helposti hukkua muun postin joukkoon, jolloin yritys joutuu lähettelemään niitä useamman kerran. Tämä on vapaaehtoista perintää, jonka yrittäjä aloittaa usein itse, kun saatavan eräpäivä on... --- > Kun lasku tai muu saatava jää maksamatta, on velkojalla oikeus käynnistää perintäprosessi. Tämän aloittaa usein maksumuistutus. Lue lisää! - Published: 2025-05-19 - Modified: 2025-05-19 - URL: https://bplan.fi/ajankohtaista/maksumuistutus-ja-perintaprosessi/ - Kategoriat: Ajankohtaista Perintäprosessi ei aina etene samalla tavalla, sillä jokainen tilanne on yksilöllinen. Kun lasku tai muu saatava jää maksamatta, on velkojalla oikeus käynnistää perintätoimi. Perintä etenee vaiheittain - ensin velalliselle lähetetään maksumuistutus saatavasta ja jos maksua ei saada, siirrytään maksuvaatimuksen lähettämiseen sekä tarvittaessa yhteydenottoihin, luottotietojen tarkistukseen sekä oikeudelliseen perintään. Toimeksiannon jättäminen Toimeksiannon käynnistämiseksi tarvitaan tiedot velkojasta ja velallisesta sekä yksityiskohtaiset tiedot saatavasta. Yleensä tämä tarkoittaa kopiota alkuperäisestä laskusta tai muusta velan perusteena toimivasta asiakirjasta. Jos perintä koskee vuokra- tai vastikesaatavaa, tulee toimeksiantajan toimittaa erittely maksamattomista vuokrista tai vastikkeista, niiden summista, eräpäivistä ja saaduista osasuorituksista. Vastike- tai vuokrareskontra on tähän toimiva asiakirja, sillä se selkeyttää, miltä osin velkaa on maksamatta. Vapaaehtoinen perintä Vapaaehtoinen perintä tarkoittaa velan perimistä ilman oikeudellisia perintätoimenpiteitä. Perintä etenee vaiheittain: ensin lähetetään maksumuistutus ja tarvittaessa maksuvaatimus. Tyypillisesti velka siirretään ammattilaisen perittäväksi maksuvaatimusvaiheessa, mutta perintätoimistolle voi jättää saatavia myös maksumuistutuspalveluun. Jos velkaa ei saada perityksi perintäkirjeillä, voidaan velalliseen olla yhteydessä puhelimitse tai sähköpostitse. Vapaaehtoisen perinnän tavoitteena on saada maksu tai sopimus maksujärjestelystä vapaaehtoisesti, ilman oikeudellisia perintätoimia. 1. Maksumuistutus Ensimmäinen perintävaihe on maksumuistutus, joka on velkojan tai perintätoimiston huomautus maksamattomasta saatavasta. Siinä ilmoitetaan velkojan ja velallisen tiedot, velan suuruus, viivästyskorko, muistutuskulut sekä maksutiedot. Kuluttajavelallisen kohdalla maksumuistutuksen lähetyspäivästä on pitänyt kulua 14 päivää ennen kuin saatava voidaan siirtää perintään. Muut kuin kuluttajasaatavat voidaan siirtää perintään 10 päivää muistutuksen lähetyspäivän jälkeen. Maksumuistutuksesta voidaan periä enintään 5 euroa kuluttajavelallisilta ja yritysasiakkailta 12 euroa. 2. Maksuvaatimus Jos maksumuistutus ei johda suoritukseen, voidaan lähettää maksuvaatimus. Maksuvaatimuksessa esitetään erittely koko perittävästä velasta, sen viivästyskorosta ja perintäkuluista sekä... --- > Vastike- ja vuokrasaatavien perintä voi olla haastavaa, mutta oikealla lähestymistavalla voidaan tehokkaasti hallita saatavia. Lue lisää. - Published: 2025-05-19 - Modified: 2025-05-19 - URL: https://bplan.fi/ajankohtaista/miten-hoitaa-vastikkeiden-ja-vuokrien-perinta/ - Kategoriat: Ajankohtaista Vastike- ja vuokrasaatavien perintä voi olla haastavaa, mutta oikealla lähestymistavalla velkoja voi tehokkaasti hallita maksamattomia vastike- ja vuokrasaatavia. Nopea reagointi ja asiakaslähtöinen toimintasuunnitelma ovat avainasemassa maksuviivästysongelmien ratkaisemisessa. Tässä blogissa tarkastelemme, mitä vuokranantajan tai taloyhtiön kannattaa tehdä, jos vuokrat tai vastikkeet jäävät maksamatta, ja miten näiden perintä etenee. Vuokrien tai vastikkeiden perintä – mitä tehdä, jos vuokra tai vastike jää maksamatta? Maksun viivästyminen voi johtua monista syistä, kuten inhimillisestä virheestä, vuokralaisen tai osakkaan muuttuneesta elämäntilanteesta tai tilapäisistä taloudellisista vaikeuksista. Vuokrien ja vastikkeiden perintä kannattaa aloittaa heti, kun maksamattomia saatavia alkaa kertyä. On tärkeää, että velkoja seuraa vuokra- ja vastikemaksuja säännöllisesti - jos suorittamattomia vuokria tai vastikkeita on erääntynyt useammalta kuukaudelta, omat maksumuistutukset eivät tehoa tai maksuviivästykset ovat toistuvia, on asia hyvä siirtää ammattilaisen hoidettavaksi. Miten perintä etenee? Perintä etenee vaiheittain. Aluksi käytetään vapaaehtoista perintää, kuten maksuvaatimusta ja yhteydenottoperintää, ja velallisen kanssa voidaan neuvotella vapaaehtoisesta maksusuunnitelmasta. Jos vapaaehtoinen perintä ei tuota tulosta, voi kuvaan astua oikeudellinen perintä, jossa perintätoimisto hakee velkojan puolesta maksamattomasta velasta tuomion käräjäoikeudelta. Tuomion mukainen velka voidaan siirtää tämän jälkeen ulosottoon ulosmitattavaksi. Perintätoimisto auttaa vuokranantajaa navigoimaan oikeudellisen perinnän eri vaiheissa ja tuo asiantuntevuutta koko perintäprosessiin. Perintätoimisto myös auttaa vuokralaisen maksukyvyn selvittämisessä sekä hakee tarpeen vaatiessa vuokrasopimuksen purkua ja vuokralaisen häätöä kohteesta. Vapaaehtoisen perinnän tavat Vapaaehtoinen perintä tarkoittaa perinnän prosessia, jossa vuokranantaja yrittää saada suorittamattomat saatavat perityksi ilman oikeudellisen perinnän toimenpiteitä. Tämä sisältää esimerkiksi vuokranantajan itse lähettämät maksumuistutukset, perintätoimiston maksuvaatimukset sekä yhteydenottoperinnän, ja on usein tehokas keino saada maksamattomat vuokrat tai vastikkeet suoritetuksi vapaaehtoisesti. Toisinaan vuokranantajan oma tiedustelu voi riittää... --- --- ## Portfolio ---