Skip to main content

B. plan perintäpalvelut

Maksuhuomautuspalvelu

Siirtämällä saatavan maksuhuomautuspalveluumme, jätät huolen asiakkaasi huomauttamisesta meille. Ellei saatava tule kokonaisuudessaan suoritetuksi maksuhuomautuspalvelussa, siirtyy suorittamaton osuus automaattisesti vapaaehtoiseen perintään. Halutessasi voit myös peruuttaa toimeksiannon ennen perintäänsiirtoa. Tarjoamme sinulle joustavaa maksuhuomautuspalvelua, jossa asiakkaallesi lähetettävän huomautuksen maksuaika sovitaan kanssasi erikseen – sillä useimpiin asioihin ei ole vain yhtä ratkaisua.

Varaa tästä aika maksuttomaan ensikonsultaatioon perintäasiantuntijamme kanssa tai ota yhteyttä puhelimitse 020 718 1770.

Mikä maksuhuomautus on?

Maksuhuomautus on asiakkaalle lähetettävä kirjallinen muistutus suorittamattomasta saatavasta. Maksuhuomautus ei kuulu varsinaiseen perintätoimeen, vaan se lähetetään asiakkaalle alkuperäisen saatavan eräännyttyä muistutuksena siitä, että saatava on edelleen suorittamatta. Maksuhuomautuksen voi lähettää velkoja itse tai velkojan asiamiehenä toimiva perintätoimisto. Maksuhuomautukseen voidaan lisätä kuluttaja-asiakkaalle 5,00 euron ja yritysasiakkaalle 12,00 euron määräinen huomautuskulu sekä maksuhuomautuksen eräpäivään asti kertynyt viivästyskorko. Huomautuksen vastaanottaja on velvollinen suorittamaan saatavan kuluineen ja korkoineen.

Onko maksuhuomautuksen lähettäminen pakollista?

Kuluttaja-asiakkaalle tulee lähettää erääntyneestä saatavasta vähintään yksi kirjallinen maksuhuomautus. Jos kyse on toistuvasti erääntyvästä saatavasta, kuten vastikkeista tai vuokrista, maksuhuomautuksen lähettäminen ei ole pakollista. Kuluttaja-asiakkaalle lähetetyn maksuhuomautuksen lähetyspäivästä tulee olla kulunut neljätoista päivää, ennen kuin saatava voidaan vastaanottaa perintään. Maksuhuomautuksen lähettäminen yritysasiakkaalle ei ole pakollista, mutta se on hyvän perintätavan mukaista.

Miten maksuhuomautus tulee lähettää asiakkaalle?

Kuluttaja-asiakkaan maksuhuomautus tulee lähettää kirjallisesti postitse, ellei käytössä ole molempien osapuolien hyväksymää toista, vakiintunutta toimitustapaa – mikäli laskujen lähettämisestä on sovittu sähköpostitse, voidaan myös maksuhuomautus toimittaa tällä tavalla. Yritysasiakasta voidaan huomauttaa kirjallisesti tai sähköpostitse.

Mikä on B. plan maksuhuomautuspalvelu?

Maksuhuomautuspalvelumme kattaa kirjallisen maksuhuomautuskirjeen lähetyksen sekä suorituksen saapumisen valvonnan toimeksiantajan puolesta. Maksuhuomautukseen lisätään toimeksiantajan saatavalle kertynyt viivästyskorko, sekä kuluttajasaatavissa 5,00 euron ja yrityssaatavissa 12,00 euron huomautuskulu. Korko sekä kulu tilittyvät toimeksiantajalle, kun näihin saadaan suoritusta. Ellei saatava tule suoritetuksi maksuhuomautuspalvelun aikana, siirtyy suorittamaton osuus automaattisesti perintään. Toimeksiantaja voi halutessaan peruuttaa toimeksiannon ennen perintään siirtoa. Maksuhuomautuspalvelun veloitus on 15,00 euroa per lähetetty maksuhuomautus.

Voit siirtää saatavasi perittäväksemme sähköisesti tästä. Mikäli sinulla on perintää koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@bplan.fi tai puhelimitse 020 718 1770.

Ota yhteyttä

AjanvarausYhteystiedot

B. plan Oy

asiakaspalvelu@bplan.fi
020 718 1770

Y-tunnus: 2260586-0
Toimilupa: ESHL-2009-04170/Yr-2

B. plan Laki Oy